...
Obrázok Noc múzeí a galérií
Stredoeurópsky dom fotografie Sídlo: Prepoštská 4, Bratislava
Otváracie hodiny: 13.00 do 21.00 
W: www.sedf.sk
FB: facebook/Stredoeuropsky-dom-fotografie 
IG: stredoeuropsky-dom-fotografie 
YT: Stredoeurópsky dom fotografie FOTOFO
Program 
Múzeum fotografie
14.00

Blühová 120 - Komentovaná prehliadka

Kurátorka: Valéria Kršiaková  

Fotografka Irena Blühová sa pôvodne ako samouk rozhodla profesionalizovať svoju fotografickú prácu štúdiom na najznámejšej modernistickej umeleckej škole Bauhaus vo Weimarskej republike, ktorá v sebe spájala experimentálny prístup k tvorbe snúbený s kozmopolitizmom. Pod mottom „Správne porozumieť pojmu „tvoriť“, znamená pomáhať človeku,“ ktoré sa na Bauhause tradovalo pod vedením ľavicového architekta Hanessa Meyera tu strávila obdobie medzi rokmi1931-1933, kedy sa s nárastom fašizmu v Nemecku musela vrátiť do Československa. Tu tesne pred vypuknutím druhej svetovej vojny stihla absolvovať kurzy filmového oddelenia u českého režiséra Karla Plicku na progresívnej Škole umeleckých remesiel v Bratislave.

Workshop - kurz techniky Kyanotypia   

V rámci Noci múzeí a galérií 2024 sa v Stredoeurópskom dome fotografie v Ateliéri uskutoční workshop kyanotypie pod vedením skúseného Ivana Neheru. Ide o veľmi starú fotograficku techniku zhotovovania nápaditych obrazov, ktoré su vo výsledku výrazne modrej farby. Táto technika využíva fotocitlivosť  železitych solí.


Workshop je celodenný, so začiatkom o 10.00 hodine.

Poplatok: 80 eur/osoba

Minimálny počet účastníkov: 6

Galéria Martina Martinčeka

17.00 - 18.00

Alternatívne fotografické techniky

„Označení pro přímo kopírovací techniku vycházející z citlivosti železitých solí na světlo, což poprvé popsal roku 1842 John Herschel a o rok později využila Anna Atkins v první knize ilustrované fotografiemi. Citlivá vrstva kyanotypie obsahuje citran železitoamonný a hexakyanoželezitan draselný, které expozice s pomocí UV záření redukuje z železitých iontů na železnaté za vzniku sloučenin jasně modré barvy označované jako Berlínská modř a Turnbullova modř. Ke zpracování obrazu se tudíž nevyužívá vývojka ani ustalovač, proces je tak poměrně jednoduchý a jeho obrazy velmi stálé. Vyhotovené modré snímky lze tónováním převést na jiné zbarvení.“